Contractul de închiriere conține toate datele, termenii și condițiile generale ale contractului de închiriere, precum și procesul-verbal de predare-primire.

1. OBLIGAȚIILE LOCATORULUI – FUM CARS SRL

1.1. Să predea clientului autoturismul obiect al contractului, dreptul de utilizare a acestuia, și să furnizeze documentele necesare închirierii (certificat de înmatriculare, poliță de asigurare RCA, rovinietă, asigurare extinsă la cererea clientului contra cost), fie în original, fie în copie.

1.2. Să livreze autoturismul în stare bună de funcționare, conform standardelor tehnice ale producătorului.

1.3. Să asigure asistență rutieră clientului pe toată perioada contractuală în caz de accident sau defecțiune tehnică.

1.4. Să furnizeze un vehicul de înlocuire clientului (în funcție de disponibilitate), conform punctului 1.3, dacă defecțiunea nu este din vina clientului.

1.5. În cazul în care locatorul nu poate oferi un vehicul de înlocuire, clientul va primi o rambursare echivalentă cu costul închirierii pentru perioada în care vehiculul a fost inutilizabil.

1.6. Locatorul nu este responsabil pentru pierderile suferite de client ca urmare a defecțiunii sau deteriorării autoturismului.

1.7. Din momentul predării până la returnarea vehiculului, locatorul este exonerat de orice răspundere privind daunele provocate terților de vehiculul închiriat.

1.8. Dacă defecțiunea sau dauna este cauzată de client, locatorul decide dacă se poate oferi un vehicul de înlocuire. În cazul închirierii unui alt vehicul, se va încheia un nou contract, se va achita o nouă garanție și o nouă plată pentru zilele ulterioare producerii daunei. Plățile efectuate pentru vehiculul avariat, precum și garanția, nu vor fi returnate, indiferent de perioada contractuală inițială.

2. OBLIGAȚIILE CLIENTULUI

2.1. Vârsta minimă pentru a închiria și conduce un vehicul este 21 de ani. Clientul trebuie să dețină permis de conducere național/internațional valabil și un act de identitate, prezentate la semnarea contractului și preluarea vehiculului.

2.2. Să nu permită conducerea autoturismului de către alte persoane decât cele autorizate și menționate în contract.

2.3. Să nu conducă sub influența alcoolului sau a substanțelor interzise.

2.4. Să nu părăsească teritoriul României cu autoturismul fără autorizație scrisă din partea locatorului.

2.5. Să utilizeze vehiculul conform instrucțiunilor locatorului și specificațiilor tehnice.

2.6. Să nu conducă vehiculul off-road sau pe suprafețe neasfaltate.

2.7. Să informeze imediat compania de închirieri despre orice defecțiune sau daună și să urmeze procedurile indicate de locator și manualul tehnic.

2.8. Să nu efectueze și să nu permită intervenții tehnice asupra vehiculului fără acordul locatorului.

2.9. Să accepte înlocuirea temporară a vehiculului pentru inspecții tehnice periodice sau reparații urgente.

2.10. În caz de daună, să urmeze procedurile legale de constatare, așa cum sunt prezentate în capitolul 7.

2.11. Să informeze locatorul, la cerere, despre locația vehiculului și să permită inspectarea acestuia de către reprezentanți în termen de 12 ore de la solicitare.

2.12. Să nu utilizeze vehiculul în scopuri de taxi, școală de șoferi, tractare, curse, competiții sau alte activități care pot deteriora vehiculul.

2.13. Să nu utilizeze vehiculul pentru transporturi sau activități ilegale.

2.14. Să nu vândă, cesioneze sau utilizeze vehiculul în alt scop decât cel prevăzut în contract.

2.15. În caz de furt, clientul trebuie să anunțe imediat atât locatorul cât și Poliția.

3. OBLIGAȚII PRIVIND PREDAREA, RETURNAREA ȘI ÎNLOCUIREA VEHICULULUI

3.1. Predarea și returnarea se vor face în orașele unde FUM CARS SRL are sedii, la data și ora stabilite în contract. În orașele fără sedii FUM CARS, livrarea și preluarea sunt posibile doar cu acordul locatorului și implică costuri suplimentare. Returnarea devine efectivă odată cu semnarea documentelor de returnare de către ambele părți.

3.2. În cazul înlocuirii vehiculului, se va întocmi un nou contract de închiriere cu aceleași termene și condiții inițiale.

3.3. Clientul trebuie să returneze vehiculul cu același nivel de combustibil ca la preluare. În caz contrar, combustibilul lipsă va fi taxat cu 2€/litru.

3.4. Depășirea limitelor de kilometraj stabilite în contract va fi taxată cu 0,30€/km.

3.5. Curățarea și spălarea vehiculului presupun o taxă de 10€. În caz de pete pe tapițerie, plafon sau panouri interioare, se aplică o taxă suplimentară de 50€.

3.6. Pentru pierderea sau deteriorarea cheilor, clientul va plăti între 100–200€, în funcție de tipul vehiculului.

3.7. Pentru pierderea sau deteriorarea plăcuțelor de înmatriculare, clientul va plăti 50€ per plăcuță.

3.8. Fumatul este interzis. În caz de urme de fumat, arsuri sau deteriorări ale tapițeriei, se percepe o taxă de 200€.

3.9. Următoarele situații sunt considerate furt și complicitate din partea clientului:

  • a) Returnarea vehiculului cu o întârziere mai mare de 24h fără acord între părți.
  • b) Neprezentarea unei plângeri oficiale la Poliție în cazul dispariției vehiculului. Clientul trebuie să păstreze cheia originală a vehiculului.

3.10. Întârzierea returnării cu până la 1 oră nu va fi taxată, cu condiția anunțării cu cel puțin 12h înainte de finalul contractului. Întârzierea de peste 2h va fi taxată cu 50% din tariful zilnic.

3.11. Dacă întârzierea nu este anunțată, se vor aplica taxele de mai sus, plus 10€/oră până la returnare.

3.12. Nerespectarea termenului de returnare fără acord de prelungire atrage penalități conform punctelor 3.10 și 3.11.

3.13. Returnarea neautorizată cu întârziere implică costuri suplimentare, iar locatorul își rezervă dreptul de a recupera vehiculul de oriunde.

3.14. Locatorul nu este responsabil pentru obiectele lăsate în vehicul.

3.15. Stațiile de alimentare aprobate de FUM CARS SRL : ROMPETROL, OMV, MOL, PETROM. Clientul trebuie să păstreze bonul fiscal. Orice daună cauzată de combustibil de calitate necorespunzătoare va fi suportată integral de client, dacă nu poate dovedi alimentarea de la aceste stații.

3.16. În sezonul rece, oglinzile, geamurile și încuietorile înghețate nu trebuie forțate. Daunele vor fi suportate de client.

3.17. Dacă clientul încuie cheia în interiorul vehiculului, va plăti o taxă de recuperare.

4. ASIGURAREA VEHICULULUI

4.1. Clientul poate alege între mai multe tipuri de asigurare. Asigurarea obligatorie este inclusă în preț.

  • a) Pentru Asigurarea Extra Full, se percepe o taxă între 8€ și 30€/zi, în funcție de durata închirierii.
  • b) Asigurarea Extra Full nu acoperă anumite taxe în caz de daună totală sau reparații de durată (ex: readucerea la starea inițială).

4.2. Pentru șoferii cu vârste între 22 și 25 de ani se aplică o taxă suplimentară, stabilită la semnarea contractului.

4.3. În caz de daune provocate de client, se va reține și factura garanția, conform devizului de reparații, în următoarele situații:

  • a) Daune produse de client, la parcare, sau daune excepționale.
  • b) Furtul vehiculului închiriat.
  • c) Orice alte excluderi menționate în capitolul 5.

4.4. În caz de calamități naturale, clientul nu va fi considerat responsabil.

4.5. Asigurarea acoperă doar vehiculul și caroseria, nu și bunurile aflate în interiorul acestuia.

5. ASIGURAREA NU ESTE VALABILĂ DACĂ:

  • a) Clientul nu respectă clauzele contractului.
  • b) Există daune la partea inferioară, roți, anvelope sau interior.
  • c) Vehiculul este furat împreună cu documentele și cheia originală.

Și orice altă excludere din Asigurarea Extra Full.

6. CONDIȚII ȘI TERMENE DE PLATĂ

6.1. La semnarea contractului, clientul va achita integral: valoarea închirierii, garanția, asigurarea aleasă și alte taxe pentru nerespectarea termenelor.

6.2. Facturile se emit doar în RON, la cursul BNR + 2% din ziua semnării.

6.3. Prețurile nu includ combustibilul, taxele de drum, amenzile sau alte cheltuieli (ex: parcare ilegală, acces, blocare etc). Acestea vor fi suportate de client.

6.4. Clientul trebuie să achite toate obligațiile financiare restante la returnarea vehiculului, conform facturii emise de locator.

6.5. Toate costurile generate de încălcarea contractului vor fi suportate integral de client. Locatorul are dreptul de a le reține direct de pe cardul clientului sau prin orice alt mijloc de plată, fără notificare prealabilă.

6.6. Neplata la timp atrage penalități de 2% pe zi din suma restantă.

6.7. Dacă plata nu este efectuată în 7 zile lucrătoare, locatorul va apela la firme de recuperare, iar clientul va suporta și cheltuielile de recuperare.

7. DAUNE ȘI CAZURI EXCEPȚIONALE

7.1 Daunele si cauzele exceptionale vor fi anuntate de catre client in cel mai scurt timp posibil maxim 1 ora, in primul rand locatorul apoi toate organele competente de pe teritoriul Romaniei. (Politie, Pompieri, Salvarea etc)

7.2 Daca daunele sunt cu autor necunoscut clientul este obligat sa obtina autorizația de reparație de la poliția de pe raza localitatii unde a avut loc dauna.

7.3 Dacă accidentul a fost savarsit de catre client, acesta trebuie sa se prezinte dupa caz (asigurator, politie, constatari si evaluarile pagubelor ). Totodata trebuie sa declare fapta intamplata.

7.4 Daca accidentul este cauzat din vina altui participant in trafic, clientul se obliga sa procure urmatoarele ducumente : dupa caz constatare amiabila, raport politie, copie asigurare RCA, documentele persoanei implicate in accident (permis, pasaport, carte de identitate in duplicat)

7.5 Daunele rezultate in urma accidentului vor fi specificate in documentele enumerate la punctul 7.4 

8. REZILIEREA, PRELUNGIREA ȘI ÎNCETAREA CONTRACTULUI

8.1 Termenii si conditiile prelungirii, încetării si rezilierii anticipate a contractului nu pot fi stabiliți fără acordul locatorului.

8.2 Prelungirea contractului se poate face cu acordul ambelor parti prin semnarea unui nou contract, bineinteles cu o comunicare prealabila care sa fie cu 24 de ore inaintea expirarii vechiului contract. Preturile vor fi renegociate in functie de noua perioada de prelungire.

8.3 Contractul poate fi prelungit cu acordul partilor chiar daca contractul initial nu a expirat. 

8.4 Rezilierea contractului se face in urmatoarele situatii: 

a) nerespectarea clauzelor contractuale.

b) Înaintarea unei plângeri penale împotriva clientului sau a reprezentanților săi.

c) Decesul clientului sau pierderea capacității de exercițiu

d) Nerespectarea clauzelor convenite de ambele părți prin contract

8.5 În cazul încetării contractului, operatorul va notifica clientul prin telefon, fax sau e-mail.

8.6 Atât pentru încetarea înainte de termen, cat și în caz de reziliere, clientul are obligația de a returna autoturismul în termen de 12 ore de la momentul încetării.

9. DISPOZIȚII FINALE

9.1 Părțile sunt pe deplin responsabile pentru nerespectarea obligațiilor care le revin, specificate în contract, conform legilor și prezentului contract.

9.2 Clientul este pus în întârziere de drept pentru toate obligațiile asumate în contract și nerespectate în timp util.

9.3 Prezentul contract se supune legilor din România. Orice litigiu care decurge din sau în legătură cu prezentul contract va fi soluționat în primul rând pe cale amiabilă și numai în caz de eșec părțile se vor adresa instanțelor competente.

9.4 În cazul oricărui litigiu, prezentul contract constituie confirmarea probei.

10. DATELE CU CARACTER PERSONAL

10.1 Prelucrarea datelor cu caracter personal se efectuează exclusiv în scopul încheierii contractului de inchiriere si pentru efectuarea rezervarii. Informațiile colectate sunt strict necesare pentru realizarea rezervării/închirieri și nu vor fi utilizate în niciun alt scop. Datele dvs. sunt stocate în condiții de siguranță și nu vor fi divulgate terților, cu excepția situațiilor prevăzute de lege.

INTERPRETARE

Clientul este semnatarul contractului și deține răspunderea juridică pentru toți șoferii menționați în contract.
Operatorul se referă la SC ………………………………… SRL și la reprezentanții autorizați.
Persoanele autorizate sunt cele menționate în contract sau reprezentanți desemnați ai operatorului.
Contractul include: Contractul de închiriere, Termeni și Condiții, Procesul-verbal de predare-primire și toate anexele.
Tariful reprezintă prețul pentru o zi de închiriere (24 de ore).

Autoturismul închiriat este monitorizat prin sistem GPS.
Pentru depășirea limitei de viteză cu peste 30 km/h se percepe o taxă de 50€.
Ne rezervăm dreptul de a reține contravaloarea daunelor din suma preautorizată pe cardul clientului (garanția).

WhatsApp
Scroll to Top